رسانه ای متفاوت از همه جای وب

  • ۰
  • ۰

اهمیت سئو سایت

سئو از طریق موتورهای جستجوگر دنیای اینترنت مطرح شده است. اکثر کاربرانی که وارد دنیای اینترنت می شوند، از طریق موتورهای جستجوگر مختلفی از جمله گوگل، یاهو، بینگ و غیره کلمات کلیدی خود را جستجو می نمایند. در این زمان موتورهای جستجوگر باید بهترین نتایج را برای آنها نمایش دهند. اکنون اهمیت سئو روشن می شود که موتورهای جستجوگر باید سایت های موفق تر و پر بازدید تر را برای مخاطبان خود نمایش دهند تا بیشترین محبوبیت را برای خود و دنیای اینترنت رقم بزنند. حال در نظر بگیرید که شخصی با تبلیغ یک کلمه کلیدی در وب سایت خود، توضیحاتی نامربوط را ارائه داده است که منجر به عدم رضایت مخاطبان می شود. در این زمان پس از اینکه چندین مخاطب به سایت وب مراجعه کرده و به زودی آن مکان را ترک کردند، موتورهای جستجوگر نیز متوجه این مطلب می شوند و با امتیازات منفی که کسب کرده است، به آخرین نتایج جستجو منتقل می شود و شانس موفقیت خود را از دست خواهد داد. در واقع این فیلتر می تواند موثرترین فیلتر جهت شناسایی وب سایت های رعایت کننده مفاهیم سئو در نظر گرفته شود. حال اگر یک سایت در مدت زمانی که فعالیت خود را برای ارتقاء بهینه بودن وب سایت خود دنبال نموده است و اکنون مدت زمانی است که محتوای سایت خود را بر اساس نیازهای روز کاربران به روزرسانی نکرده است، در واقع می تواند امتیازات منفی کاربران در زمینه سئو آن وب سایت منجر به عدم موفقیت آن سایت شود.

دلایل استفاده موتورهای جستجوگر از مفاهیم سئو

امروزه اکثر موتورهای جستجوگر، با هسته ای هوشمند، با سرعت بسیار بالایی، به راحتی می توانند بهترین نتایج جستجو را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارند. اما هنوز هم این هوشمندانه بودن نیاز به کمک مخاطبان دارد. از این رو مخاطبان بهتر می توانند کیفیت محتوای یک وب سایت را مشخص نمایند و امتیازات مثبت و منفی را برای آن وب سایت رقم بزنند. پس موتورهای جستجوگر هنوز هم از مفاهیم سئو بهره می برند و بر اساس میزان رضایت مخاطبان از یک وب سایت، بهینه بودن آن وب سایت را تشخیص خواهند داد. اگر در یک وب سایت از محتوای با حجم کمی استفاده شود یا محتوا عاری از عکس باشد، موتورهای هوشمند جستجوگر مانند گوگل متوجه عدم کیفیت محتوا خواهند شد و همچنین در صورتی که تصاویر و محتوا با میزان حافظه زیادی در وب سایت قرار گرفته باشند، موتور جستجوگر نیز آن وب سایت را در فهرست بهینه ترین سایت ها قرار نخواهد داد.

البته به طور کلی سئو سایت ها رعایت چهار نکته اصلی در زمینه انتخاب کلمات کلیدی مناسب، انتخاب محتوای مناسب و کامل، انتخاب شکل ظاهری مناسب و لینک دادن وب سایت در سایت های پر بازدید می باشد. در صورت رعایت این موارد در واقع شما از سئو سفید استفاده می نمایید و موتورهای جستجوگر نیز در مدت زمان مشخصی تعداد مخاطبان وب سایت شما را افزایش می دهند. اما راه های دیگری نیز وجود دارد که شما مخاطبان غیر واقعی را از طریق نرم افزارهای مشخصی به سمت وب سایت خود هدایت می نمایید و تصمیم دارید از این طریق میزان بازدید وب سایت خود را افزایش دهید. به اینگونه بهینه سازی وب سایت، سئو سیاه می گویند که با استفاده از ضعف های موتورهای جستجوگر، تصمیم به افزایش بازدید کنندگان وب سایت دارید. در این زمان، موتورهای جستجوگر به صورت مقطعی سایت های خاطی را شناسایی کرده و با آنها برخورد می کنند. در واقع این راه غیرقانونی را شناسایی کرده و میزان امتیازات کسب شده توسط آن وب سایت را بازپس خواهند گرفت.

مثلث سئو

در زمینه موفقیت و بهینه سازی سریعتر وب سایت در زمینه سئو، سه قاعده کلی وجود دارد که با رعایت این سه قاعده می توان، سریعتر به نتیجه رسید. در غیر اینصورت به طور کلی می توان مدت زمان موفقیت و بهینه سازی وب سایت را بسیار زیاد برشمرد و در بعضی مواقع ممکن است که این پروژه با شکست مواجه شود. در ادامه این قواعد را توضیح خواهیم داد:

-         سئو تکنیکال: در این زمان که کاربران و طراحان وب سایت با استفاده از محیط های مناسب طراحی سایت و با استفاده از تکنیک های مشخص شده در زمینه طراحی سئو سایت، نسبت به افزایش میزان موفقیت و بازدید از وب سایت فعالیت می کنند، تکنیک های سئو گفته می شود. در این مدت زمان ممکن است که کاربر به صورت معمولی ایده های خلاقانه ای را در جهت جذاب تر نمودن وب سایت به کار ببندد که این قواعد و ایده ها می تواند در دراز مدت به موفقیت وب سایت منجر شود.

-         تولید محتوا: در این زمان که دقیقاً مرحله بعد از طراحی وب سایت می باشد، مالکان وب سایت با انتخاب موضوعات به روز و نیازهای روز جامعه، کلمات کلیدی و محتوای بسیار کاربردی را در وب سایت خود ارائه می دهند. در واقع آنها تصمیم دارند که بیشترین میزان مخاطب را از طریق موضوعات برتر دنیا به مخاطبان خود برسانند و سپس مخاطبان را به سمت وب سایت خود فراخوانی نمایند. در واقع یک کتابخانه را در نظر بگیرید که به جای موتورهای جستجوگر، آدرس خود را در ذهن مخاطبان و علاقه مندان به کتابخوانی حک می کند و همیشه یکی از نیازهای مخاطبان را برای آنها ارائه خواهد داد. پس این میزان موفقیت در بهینه سازی وب سایت بسیار موثر و زودبازده می باشد. اما انتخاب محتوای روز دنیا و نگارش آن بسیار حائز اهمیت است که باید توسط کارشناسان و افراد با تجربه این عملیات انجام شود.

-         لینک سازی : اگر سایت شما در هر زمان از موفقیت خود، لینک های ورودی از طریق وب سایت ها یا وبلاگ های دیگر را نداشته باشد، شاید موفقیت خود را از دست بدهد. تعداد مخاطبانی که از طریق مطالعه در سایت های دیگر با سایت شما آشنا شده اند، به مراتب از تعداد مخاطبان ورودی از طریق موتورهای جستجوگر بیشتر می باشند و شما باید به دنبال چنین مخاطبانی باشد. در ابتدای کار شاید نیاز باشد که این چنین لینک های ورودی را خریداری نمایید و آن وب سایت را برای خود اجاره کنید. اما با گذشت زمان و با تعداد ترافیک بیشتر وب سایت شما، می تواند از لینک های تعاملی استفاده نمایید. لینک های تعاملی یک ورودی از سایت شما در سایت دیگر قرار می دهد و در سایت شما نیز یک خروجی به سمت آن وب سایت قرار داده است.


  • ۹۸/۰۲/۲۱
  • مریم خانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی