رسانه ای متفاوت از همه جای وب

  • ۰
  • ۰

در مقاله قبلی به معرفی هاست و انواع خدمات مربوط به آن پرداختیم، در ادامه قصد داریم شما را با ادامه انواع خدمات هاست آشنا کنیم. آنچه در مقاله قبل به آن اشاره شد تعریف هاست و سه نوع از هشت نوع خدمات مربوط به هاست بود که معرفی شد اما نکته مهم آن این بود که شما با این تعاریف میتوانید در انتخاب خدمات مربوط به هاست اطلاعات بیشتری داشته باشید و با دانش کافی و با توجه به شرایط خود آن را انتخاب کنید، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا هر چه بهتر و بیشتر با هاست آشنا شوید.

میزبانی سرور مجازی (VPS)

در این نوع روش از میزبانی در هاست تنها فقط یک سرور واحد وجود دارد که این امکان را دارد که توسط نرم افزارهای مجازی به چند سرور مجازی تقسیم شود و این امر باعث میشود که کاربر آن را مانند یک سرور اختصاصی تلقی کند که تنها فقط در اختیار خود او قرار دارد و مخصوص مشتری است. اگر بخواهیم نحوه عملکرد آن را بررسی کنیم میتوان آن را به رایانه ای تشبیه کرد که قطعه قطعه شده و هر قطعه آن را به یک مشتری اختصاص داده اند، در صورتی که یک سرور شخصی باشد اینکه مدیریت شده باشد یا خیر کاملا به خود شخص بستگی دارد.

میزبانی اختصاصی (Dedicated Web Hosting)

در این روش نحوه عملکرد کاملا متفاوت است و یک سرور فقط به یک شخص اختصاص داده میشود و برخلاف میزبانی سرور مجازی فقط وب سایت یک مشتری را میتوان بر روی آن قرار داد و تنها کسی که قادر به استفاده از سرور وب استفاده کند مشتری می باشد. کارهایی که میتوان در خدمات مربوط به میزبانی اختصاصی انجام داد عبارتند از: نصب سیستم عامل ،راه اندازی مجدد و ... که تمامی این ها به عهده خود مشتری می باشد. لازم به ذکر است که بسیاری از سایت های بزرگ از سرور اختصاصی استفاده میکنند تا این امکان را داشته باشند که هر کاری که لازم است با سرور اختصاصی خود انجام دهند.

فضای میزبانی سرور (Collocation Web Hosting)

میتوان گفت نحوه عملکرد این نوع از خدمات هاست بسیار شبیه به میزبانی اختصاصی است اما تفاوت بسیار زیادی که با آن دارد این است که مشتری مالکیت تمام سرور را بر عهده دارد و در صورتی که فرد این نوع از خدمات هاست را انتخاب کند باید بداند که راه اندازی سرور به صورت فیزیکی در محل کاربر و در قفسه انجام میگیرد. لازم به ذکر است که این سرویس از تمامی سرویس های دیگر گرانتر است اما اختیار تام سخت افزار در دست شخص خواهد بود و این امر فواید بسیاری دارد.

میزبانی وب ابری (Cloud Web Hosting)

میزبانی وب ابری یکی از محبوب ترین خدمات هاست به شمار میرود در واقع این نوع از میزبانی باعث میشود که سایت مشتری همیشه در اوج باشد و این روش به عنوان میزبانی جدولی نیز شناخته میشود. در این نوع از روش هاستینگ به طور مداوم تعداد زیادی از سرورها کار میکنند و برای تحمل بار حداقل یک سرور در اختیار است. برای مثال مشتری نیاز دارد که قدرت محاسباتی خود را بالا ببرد در این حالت است که میتواند بلافاصله آن را از ابر دریافت کند و البته لازم به ذکر است که بعد از پایان کار، منابعی که مورد استفاده قرار گرفتند آزاد میشوند.

میزبانی خوشه ای (Cluster Web Hosting)

این نوع از روش میزبانی شباهت بسیار زیادی با روش میزانی وب ابری دارد. به همین دلیل است که استفاده از این نوع از سرویس هاست این امکان را به مخاطب میدهد که هیچ گاه وب سایت شخص از کار نیافتد زیرا به محض اینکه یک سرور از کار بیافتد سرور دیگر جای آن را میگیرد و شروع به کار میکند و ترافیک به سمت آن روانه میشود به همین دلیل است که نام این روش را میزبانی خوشه ای می نامند. این روش امکانت بسیار زیادی را در اختیار مشتری قرار میدهد برای مثال کنترل امنیت، منابع داده ای حیاتی سایت و توازن بار به مقدار بسیار بالا در اختیار شخص قرار میگیرد.

  • ۹۸/۰۵/۰۹
  • مریم خانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی